تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
گوشی A55 سامسونگ؛ قیمت و مشخصات

گوشی A55 سامسونگ؛ قیمت و مشخصات

سامسونگ پس از گلکسی A73، دیگر هیچ گوشی از خانواده A7x را به بازار عرضه نکرد؛ چون مدل‌های A5x بیشترین فروش را داشتند و همیشه برادر بزرگ‌ترشان زیر سایه این مدل‌ها قرار می‌گرفت. پس از حذف مدل A74 از سری گلکسی A، مدل A54 تمام بار روی دوش مدل‌های میان‌رده سامسونگ را به دوش کشید و طرفداران به هیچ عنوان کمبود A74 را حس نکردند.

سامسونگ گلکسی A55 آمده تا همین مسیر را ادامه دهد و سامسونگ تمام تلاش خود را به کار برده تا این مدل، در کنار میان‌رده بودن، برخی قابلیت‌های گوشی‌های بالارده را نیز داشته باشد. در این مطلب، قیمت، مشخصات و هر آنچه باید در مورد گلکسی A55 سامسونگ بدانید را مورد موشکافی قرار می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

مشخصات گلکسی A55

قیمت شروع جهانی ۴۳۹ یورو /  ۶۹۹ دلار استرالیا
صفحه نمایش ۶.۶ اینچ FHD امولد (۱۰۸۰×۲۳۴۰)
نرخ نوسازی ۶۰/۱۲۰ هرتز (تطبیقی)
دوربین‌های پشت ۵۰ مگاپیکسلی اصلی (f/1.8)

۱۲ مگاپیکسل اولتراواید (f/2.2)

۵ مگاپیکسل ماکرو (f/2.4)

دوربین جلو  ۳۲ مگاپیکسل سلفی (f/2.2)
تراشه اگزینوس ۱۴۸۰
رم ۸ – ۱۲ گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ – ۲۵۶ گیگابایت (قابلیت افزایش با کارت MicroSD تا ۱ ترابایت)
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ ۲۵ وات سیمی
نرم‌افزار اندروید ۱۴ با One UI 6.1
رنگ‌ها یاسی، آبی یخی، لیمویی، سرمه‌ای تیره
مقاومت در برابر آب/گردوغبار IP67
ابعاد ۸.۲ × ۷۷.۴ × ۱۶۱.۱ میلی‌متر
وزن ۲۱۳ گرم

زمان معرفی و قیمت سامسونگ گلکسی A55

زمان معرفی و قیمت سامسونگ گلکسی A55

گلکسی A55 در مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) در دسترس قرار گرفت. قیمت پایه این گوشی در انگلستان ۴۳۹ یورو و در استرالیا، ۶۹۹ دلار استرالیا بود. این قیمت اولیه، کمی ارزان‌تر از قیمت اولیه گلکسی A54 در سال گذشته بود.

طراحی و صفحه نمایش گلکسی A55

طراحی و صفحه نمایش گلکسی A55

طراحی فریم صاف و دوربین‌های پشتی جداگانه سامسونگ، برای A55 نیز مورد استفاده قرار گرفته و این گوشی را از نظر ظاهری شبیه به سری پرچمدار گلکسی S24 کرده است. با این حال، آنچه که گلکسی A55 را متمایز می‌کند، طراحی Key Island در اطراف دکمه‌های سمت راست است (البته سامسونگ نام مشخصی را برای این نوع طراحی در نظر نگرفته است). طراحی Key Island باعث شده تا بخش دکمه‌ها، کمی برآمده‌تر از دیگر بخش‌های فریم کناری باشد.

برآمدگی فعلی، از آنچه در تصاویر دیده می‌شود، راحت‌تر است و انگشت شست شما به طور طبیعی روی شیب بالایی برآمدگی، جایی که دکمه پاور تعبیه شده قرار می‌گیرد؛ البته ممکن است این مسئله برای همه یکسان نباشد.

با این حال، این جزیره باعث می‌شود تا گاهی اوقات آن را با دکمه پاور اشتباه بگیرید و اگر به گوشی نگاه نکنید، ممکن است به اشتباه، سطح شیب‌دار برآمدگی را با دکمه‌های گوشی اشتباه بگیرید.

Key Island

فریم کناری به غیر از Key Island، طراحی صیقل‌خوردهٔ زیبایی دارد و به راحتی بتوانید از طراحی شیشه‌ای فریم کناری گلکسی S24 متمایز می‌شود. احتمالا سامسونگ قصد داشته نشان دهد که این بخش برای اولین بار از فلز ساخته شده و حس لوکس بودن بیشتری را به کاربر منتقل کند.

با نگاه به بخش پنل جلویی، به صفحه نمایش ۶.۶ اینچی اولد با رزولوشن FHD می‌رسیم که حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد و کمی بزرگ‌تر از گلکسی A54 (با صفحه نمایش ۶.۴ اینچ) است. برای اولین بار است که یک گوشی از سری گلکسی A با نرخ نوسازی تطبیقی عرضه می‌شود؛ البته به نظر می‌رسد که این «تطبیق» فقط بین نرخ نوسازی ۶۰ هرتز استاندارد و ۱۲۰ هرتز انجام می‌گیرد.

علاوه بر این، سامسونگ ادعا می‌کند که صفحه نمایش این حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت دارد. با نگاهی به گلکسی A54، متوجه می‌شویم که سازنده کره‌ای نیازی ندیده تا حداکثر روشنایی را افزایش دهد؛ چون نسل قبلی نیز از همین مقدار روشنایی برخوردار بود.

سامسونگ برای محافظت از پنل جلویی، از گوریلا گلس ویکتوس پلاس کمک گرفته که کمی قدیمی شده، اما هنوز هم به اندازه کافی مقاوم است. گواهی IP67 برای مقاومت در برابر آب و گردغبار، می‌تواند به خوبی از دستگاه مراقبت کند؛ اما این مراقبت، به اندازه مدل‌های پرچمدار نیست.

آخرین بحث در بخش طراحی، رنگ‌های گلکسی A55 است. این گوشی در چهار رنگ یاسی، آبی یخی، لیمویی و سرمه‌ای تیره به دست خریداران می‌رسد که نسبت به رنگ‌های رسمی‌تر سری‌های Z و S، سرزنده‌تر و شاداب‌تر هستند.

دوربین گلکسی A55

دوربین گلکسی A55

مجموعه دوربین گلکسی A55 شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، ماکرو ۵ مگاپیکسلی و سلفی ۳۲ مگاپیکسلی می‌شود که تغییری نسبت به نسل قبلی را نشان نمی‌دهد. با این حال، سامسونگ به‌روزرسانی‌هایی روی این دوربین‌ها انجام داده تا نتیجهٔ نهایی دوربین‌ها بهتر از گذشته باشد. از جمله این به‌روزرسانی‌ها می‌توان به قابلیت Super Video برای ویدیوها و دیگر به‌روزرسانی‌های عملکردی برای عکاسی در نور کم و عکاسی پرتره اشاره کرد.

اگر انتظار تجربه‌ای در حد گلکسی S24 اولترا را نداشته باشید، دوربین اصلی گلکسی A55 می‌تواند زیبا و پویایی در روز ثبت کند و به‌طور عجیبی می‌تواند در شب نیز عملکرد خوبی داشته باشد. نباید انتظار چیزی بیشتر از این را داشته باشید؛ چون اگر توقعتان را بالا ببرید، متوجه برخی ایرادات خواهید شد. 

دوربین زاویه عرض خیلی خوب نیست و جزئیات کمتر هستند و نویز زیادی در تصاویر دیده می‌شود و وقتی آن‌ها را با تصاویر دوربین اصلی مقایسه می‌کنید، این مشکلات بیشتر به چشم می‌آیند. در شرایط نوری ابری یا سخت، هر دو دوربین ممکن است با نوردهی و نویز به مشکل بخورند؛ در حالی که هنگام نور زیاد، رنگ‌ها ممکن است عجیب و غیرواقعی به نظر برسند. حالت پرتره دوربین نیز به طرز عجیبی غیرقابل اعتماد است و با وجود پیشرفت‌های ادعایی سامسونگ، ممکن است گوش شما یا عینکتان را از تصویر جدا کند.

در نهایت، با وجود اینکه سامسونگ ادعا کرده که دوربین گلکسی A55 را بهبود داده، اما در عمل می‌توان گفت دوربین‌های این گوشی تفاوت چندانی به گلکسی A54 ندارد.

عملکرد گوشی سامسونگ گلکسی A55

عملکرد گوشی سامسونگ گلکسی A55

تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ که در گلکسی A55 به کار رفته، از تولیدات جدید سامسونگ محسوب می‌شود و باید از آن انتظار عملکردی در حد گوشی‌های میان‌رده داشت؛ نه توانی مانند اگزینوس ۲۴۰۰. با این حال، عملکرد نسبتا مناسبی در مقایسه با گوشی‌های قدرتمند قدیمی از خود نشان می‌دهد.

البته فکر نکنید گلکسی A55 گوشی ضعیفی است. کار با این گوشی نرم و راحت است و حتی هنگام بازی کردن، نرخ فریم کاهش پیدا نمی‌کند؛ اما پس از مسابقه در Grid Autosport، آنتی آلیاسینگ ضعیف خودروها و پس‌زمینه نشان می‌دهد که این گوشی، گزینه مناسبی برای بازی یا کارهای سنگین نیست.

سامسونگ برای مدل پایه این گوشی ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته است؛ اما می‌توانید نسخه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ حافظه داخلی آن را نیز خریداری کنید.

همچنین، برخی خریداران (در برخی کشورها) ممکن است بتوانند نسخه ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی آن را پیدا كنند. این مقدار رم، برای یک گوشی میان‌رده بسیار عالی است. متاسفانه در ایران نمی‌توان این نسخه را پیدا کرد و خریداران فقط محدود به همان نسخه‌های ۸ گیگابایتی هستند.

خوشبختانه برای ذخیره‌سازی فایل‌ها گلکسی A55 یکی از معدود گوشی‌های بازار است که از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید حداکثر تا ۱ ترابایت به فضای داخلی گوشی بیافزایید.

شارژ و باتری گلکسی A55

شارژ و باتری گلکسی A55

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی A55 اندازه مناسبی دارد و نتیجهٔ آن عمر باتری مناسب گوشی است. باتری این گوشی پس از ۳ ساعت تماشای ویدئو در یوتیوب، ۲۲٪ درصد کاهش می‌یابد. 

گلکسی A55 از شارژ سیمی ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. هرچند، داخل جعبه این گوشی شارژری دیده نمی‌شود باید آن را جداگانه خریداری کنید. باتری گوشی با استفاده از شارژر ۲۵ واتی در مدت ۱۵ دقیقه، ۲۶٪ شارژ می‌شود و برای رسیدن به شارژ ۵۲٪، تقریبا ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. شارژ کامل دستگاه نیز به ۱ ساعت و ۲۳ زمان نیاز دارد. 

قابلیت‌های ویژه و نرم‌افزار گلکسی A55

قابلیت‌های ویژه و نرم‌افزار گلکسی A55

سامسونگ، گلکسی A55 را با One UI 6.1 که جدیدترین نسخه رابط کاربری این شرکت بر پایه اندروید ۱۴ محسوب می‌شود، روانه بازار کرده است. رابط کاربری که روی سری پرچمدار S24 نصب شده است؛ با این تفاوت که قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی، در A55 دیده نمی‌شود.

در One UI 6.1 نصب شده روی این گوشی، سیستم امنیتی Knox Vault نیز به کار رفته که پرچمداران سری Z و S به این گوشی رسیده است. این سیستم، بخش امنیتی تراشه گوشی است که داده‌های مهمی مانند رمزهای عبور و داده‌های بیومتریک را در خود جای می‌دهد، دستگاه را از گزند حمله هکرها دور نگه می‌دارد و حتی اگر تشخیص دخالت فیزیکی دهد، داده‌های شما را از بین می‌برد.

سامسونگ برای گلکسی A55، تا ۴ سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری و ۵ سال به‌روزرسانی امنیتی را تضمین می‌کند که برای دستگاهی با این قیمت، عالی به نظر می‌رسد. به عنوان مثال، گوشی‌های هم‌رده A55 در این بازه قیمتی معمولا ۲ سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری و امنیتی دریافت می‌کنند.

سخن آخر

سامسونگ گلکسی A55 با توجه به قیمت، دقیقا مانند گلکسی A54، گوشی بسیار خوبی است و می‌توان آن را یک گوشی میان‌رده کامل دانست که مجموعه‌ای از قابلیت‌ها، مانند دوربین، عملکرد روزمره مناسب و صفحه نمایش زیبا را در کنار طراحی پریمیوم در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 

We restrict certain activity Instagram یعنی چی؟

علت رستریکت شدن در اینستا

 

  1. بهرام گفت:

    سپاس از اطلاع رسانی شما،امیدوارم درزمان عرضه به بازار قیمت ها عادلانه باشه تا خریداران بتوانند راحتتربتوانند این نوع رده گوشی راانتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 19 =