تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
اندروید ۱۵ ؛ تمام قابلیت های Android 15 جدیدترین اندروید گوگل

اندروید ۱۵ ؛ تمام قابلیت های Android 15 جدیدترین اندروید گوگل

شرکت گوگل به تازگی نسخه پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان اندروید ۱۵ را منتشر کرد. اندروید ۱۵ که با نام اندروید V یا Vanilla Ice Cream شناخته می‌شود با تغییراتی همراه خواهد بود.

 

 

ویژگی اندروید ۱۵

در این قسمت می‌خواهیم به ویژگی های اندروید ۱۵ اشاره کنیم.

فضای شخصی در اندروید ۱۵

یکی از قابلیت های اندروید ۱۵ قسمتی به نام Private Spaces است. این قسمت به کاربران اجازه می‌دهد که بتوانند برخی اپلیکیشن‌ها در فضایی مخفی کنند که فقط خودشان می‌توانند به آن فضا دسترسی داشته باشند.

هاید پرایوت در اندروید 15

ویجت‌ها در صفحه نمایش قفل

در Android 15 با قابلیت‌های جدید در صفحه نمایش قفل گوشی و ویجت‌ها مواجه می‌شویم. در اندروید 15 می‌توان ویجت‌ها را روی صفحه نمایش قفل گوشی هم قرار داد. البته این ویژگی در حال حاضر مراحل توسعه را پشت سر می‌گذارد و شاید در این نسخه پیش نمایش با مشکلاتی همراه باشد. قرار گرفتن ویجت‌ها روی صفحه نمایش قفل به شکل خاص بیشتر برای گوشی‌ تاشدنی گوگل در نظر گرفته شده است. البته که سایر شرکت‌ها می‌توانند از این ویژگی در گوشی‌های تاشدنی خودشان استفاده کنند.

قرار دادن دو اپلیکیشن در کنار هم

دو اپلیکیشن در کنار هم اندروید 15

گوشی‌های هوشمند هر روز با صفحه نمایش بزرگ‌تری مواجه می‌شوند. مخصوصا گوشی‌های تاشدنی که صفحه نمایش بزرگتری هم دارند. در صفحه نمایش بزرگ‌تر خیلی راحت‌تر می‌توان اپلیکیشن‌ها را در کنار هم قرار داد. حالا در اندروید ۱۵ می‌توانید به راحتی دو اپلیکیشن را در کنار هم قرار دهید و این حالت را ذخیره کنید. با ذخیره کردن این دو اپلیکیشن در کنار هم، در استفاده‌های بعدی این اپلیکشن‌ها همیشه در کنار هم باز می‌شوند.

 

 

آرشیو کردن خودکار اپلیکیشن‌ها

آرشیو کردن اتوماتیک اپلیکیشن در اندروید 15

این احتمال وجود دارد که در اندروید ۱۵ با قابلیت آرشیو خودکار اپلیکیشن‌‌ها مواجه شویم. گوگل چنین امکانی را به گوگل پلی استور اضافه کرده بود تا اپلیکیشن‌هایی که گوشی را کند می‌کنند به صورت خودکار آرشیو شوند. حالا آرشیو کردن خودکار اپلیکیشن‌ها به صورت پیش فرض به اندروید 15 اضافه شده است.

 

 

تمام صفحه کردن اپلیکیشن‌ها

تمام صفحه اندروید ۱۵

از دیگر ویژگی‌های اندروید ۱۵ این است که این سیستم عامل اجازه می‌دهد که تا اپلیکیشنها به صورت تمام صفحه اجرا شوند و حتی جای دکمه‌های ناوبری گوشی را هم به خود اختصاص دهند. در واقع اپلیکیشن ها به صورت لبه به لبه شبیه به آیفون اجرا می‌شوند. در این حالت با ژست‌های حرکتی می‌توان اپلیکیشن ها را کنترل کرد. این ویژگی باعث می‌شود که تجربه دیداری بهتری در زمان کار کردن با اپلیکیشن‌ها کسب کنید.

اطلاعات بیشتر از وضعیت باتری

جزئیات سلامت باتری اندروید 15

از دیگر تغییراتی که در اندروید ۱۵ با آن مواجه می‌شویم این است که کاربران می‌توانند با اطلاعات بیشتری از وضعیت باتری مواجه شوند. سیستم باتری هلث جدیدی هم به اندروید اضافه می‌شود. همچنین ۱۵ تنظیمات جدید برای باتری در نظر گرفته شده است.

 

 

پاپ آپ بلوتوث

بلوتوث پاپ آپ

در اندروید ۱۵ با پاپ آپ بلوتوث مواجه می‌شوید. زمانی که می‌خواهید هندزفری بلوتوثی را به گوشی متصل کنید، یک پاپ آپ روی گوشی ظاهر می‌شود که می‌گوید دستگاهی بلوتوثی برای اتصال وجود دارد.

 

گوگل اعلام کرده که اولین نسخه پیشنمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۵ روی گوشی‌های پیکسل ۶ و مدل‌های جدیدتر پیکسل منتشر می‌شود.

چه گوشی های نسخه پیش نمایش اندروید ۱۵ را دریافت می‌کنند؟

همان‌طور که گفتیم گوشی‌های پیکسل ۶ به بعد می‌توانند این نسخه را دریافت کنند. لیست کامل گوشی‌ها به شرح زیر است:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 2 =