تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
علت سایه افتادن روی صفحه گوشی و روش تعمیر آن

علت سایه افتادن روی صفحه گوشی و روش تعمیر آن

سایه افتادن روی صفحه گوشی که با عنوان Screen Burn یا Burn-in شناخته می‌شود به شرایطی گفته مي‌شود که هنوز تصویری محو از یکسری اپلیکیشن‌ها و منوهای گوشی روی صفحه نمایش دیده می‌شود، در حالی که آن اپلیکیشن یا تصویر در حال اجرا شدن نیست. سایه افتادن روی صفحه گوشی  بیشتر روی صفحه‌های نمایش OLED رخ می‌دهد. همین موضوع علت تغییر رنگ صفحه گوشی سامسونگ خواهد بود. در این مطلب قصد داریم درباره سایه افتادن روی صفحه گوشی و افتادن سایه کیبورد روی صفحه گوشی صحبت کنیم.

تعمیرات موبایل در کسری پارس با قطعات اصل و گارانتی خدمات

چرا مشکل سایه افتادن روی صفحه گوشی رخ می‌دهد؟

هر پیکسل در صفحه‌های نمایش OLED به تنهایی نور تولید می‌کند. زمانی که تصویری ثابت روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود، پیکسل‌ها با توجه به تصویر از خودشان روشنایی تولید می‌کنند و این نور روی پیکسل‌های کناری هم تاثیر می‌گذارد.

پس از مدتی این احتمال وجود دارد که تصویر عکس زمانی که عکس را بسته‌اید، باز هم روی صفحه نمایش دیده می‌شود. تصویری در حالت بسیار مات که معمولا شامل منوی یک اپلیکیشن خاص یا تصاویر صفحه خانه گوشی می‌شود.

پیکسل‌های صفحه‌‌های نمایش OLED به مرور زمان ضعیف می‌شوند و کیفیت خودشان در تولید نور و دقت رنگ را از دست می‌دهند.

در چه حالتی ممکن است با سایه افتادن روی صفحه گوشی  مواجه شوید

سایه افتادن روی صفحه گوشی ایفون و هر گوشی دیگری می‌تواند تجربه کارکردن با گوشی را برای شما خراب کند. با این حال به شکل خاص این مشکل روی موارد زیر تاثیرگذار خواهد بود.

مشکل در زمان بازی کردن: بازیکنانی که ساعت‌های زیادی بازی می‌کنند، ممکن است با این مشکل روبه‌رو شوند.

استفاده زیاد از یکسری اپلیکشن‌ها: استفاده زیاد و طولانی از یکسری اپلیکیشن‌ها باعث می‌شوند که با سایه افتادن روی صفحه گوشی  رو به رو شوید. اتفاقی که باعث می‌شود نتوانید تصاویر را به خوبی روی گوشی مشاهده کنید. این موضوع می‌تواند علت تغییر رنگ صفحه گوشی سامسونگ و سایر گوشی‌ها هم باشد.

بیشتر بدانید

علت سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی

پیش گیری از سایه انداختن صفحه نمایش

برای اینکه با مشکل سایه انداختن صفحه نمایش روی گوشی مواجه نشوید، بهتر است کارهای زیر را انجام دهید.

حل مشکل سایه انداختن صفحه نمایش

برای حل مشکل سایه انداختن صفحه نمایش نرم‌افزار و ابزارهای خاصی وجود دارد. البته می‌توانید از روش‌های زیر هم استفاده کنید:

بیشتر بدانید:

علت پرش صفحه گوشی چیست؟

شناسایی سایه افتادن روی صفحه گوشی ایفون

برای شناسایی افتادن سایه کیبورد روی صفحه گوشی یا سایه افتادن روی صفحه گوشی باید از یک تصویر کامل سفید رنگ استفاده کنید. این تصویر سفید رنگ را روی گوشی باز کنید. حالا می‌توانید سایه اپلیکیشن‌هایی که روی صفحه نمایش افتاده را مشاهده کنید.

سایه افتادن روی صفحه گوشی مشکلی است که روی صفحه‌های نمایش OLED و LCD رخ می‌دهد. برای اینکه با این مشکل مواجه نشوید، نباید یک تصویر ثابت را به دفعات زیاد روی گوشی خودتان ببینید. خاموش کردن صفحه نمایش و کم کردن میزان روشنایی آن می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =