تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
تست تشخیص گوشی اصل از تقلبی و فیک

تست تشخیص گوشی اصل از تقلبی و فیک

با کمی گشت و گذار در بازار و یا در اینترنت داستان‌های عجیبی از گوشی‌های تقلبی می‌شنوید. به همین دلیل خیلی‌ها در زمان خرید گوشی به دنبال استعلام اصالت گوشی هستند. در این مطلب قصد داریم به روش‌هایی برای تشخیص گوشی اصل از تقلبی و فیک اشاره کنیم.

 

فهمیدن اصل بودن گوشی

برای فهمیدن اصل بودن گوشی شیائومی یا هر گوشی دیگری چند راه وجود دارد. در ادامه به این روش‌ها اشاره می‌کنیم.

بررسی سخت‌افزاری

برای بررسی سخت افزاری گوشی می‌توانید از اپلیکیشن CPU-Z استفاده کنید. می‌توانید این اپلیکیشن را از گوگل پلی دانلود کنید. با اجرا کردن این اپلیکیشن می‌توانید با اطلاعات سخت افزاری گوشی آشنا شوید. این اطلاعات شامل نوع پردازنده، نوع پردازنده گرافیکی، میزان رم و  حافظه داخلی و ظرفیت باتری و هر گونه اطلاعات سخت افزاری دیگر می‌شود. حالا باید این اطلاعات را با اطلاعات واقعی مقایسه کنید. اگر این اطلاعات یکسان بودند، پس گوشی اصلی را خریداری کرده‌اید. اگر این اطلاعات متفاوت بودند، شاید گوشی فیک خریده باشید.

بررسی شماره IMEI – کد اصل بودن گوشی

بررسی کد IMEI یکی از دقیق‌ترین روش‌هایی است که به واسطه آن می‌توانید متوجه اصل یا فیک بودن گوشی شوید.

 

کد تشخیص اصل بودن گوشی اپل

برای پیدا کردن IMEI آیفون شماره *#06# را با گوشی بگیرید. حالا کد IMEI نشان داده می‌شود. این کد را یادداشت کنید. سپس وارد سایت https://checkcoverage.apple.com/ شوید. کد IMEI که یادداشت کرده‌اید در این سایت وارد کنید. حالا مشخص می‌شود که گوشی اصل است یا فیک.

فهمیدن اصل بودن گوشی شیائومی

برای فهمیدن اصل بودن گوشی شیائومی هم می‌توانید کد *#06# را با گوشی بگیرید. حالا کد IMEI را یادداشت کنید. سپس وارد سایت https://www.mi.com/global/verify/#/en/tab/imei شوید. کد IMEI را وارد کنید. حالا مشخص می‌شود که گوشی اصل است یا گوشی فیک خریداری کرده‌اید.

کد اصل بودن گوشی سامسونگ

از کد *#06# می‌توانید به عنوان کد اصل بودن گوشی سامسونگ استفاده کنید. زمانی که این کد را با گوشی میگیرید، شماره IMEI را مشاهده می‌کنید. حالا این شماره را یادداشت کنید. در ابتدا می‌توانید این کد را کدی که روی جعبه چاپ شده مقایسه کنید. در ادامه می‌توانید این کد را در سایت https://www.imeipro.info/samsung_imei_check.html وارد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =