تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
گوشی S24 سامسونگ با هوش مصنوعی فوق العاده معرفی شد

گوشی S24 سامسونگ با هوش مصنوعی فوق العاده معرفی شد

شرکت سامسونگ طی مراسم Unpacked در کالیفرنیا آمریکا از سری جدید پرچمداران خود تحت عنوان گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا رونمایی کرد. در این مطلب قصد داریم نگاهی به مشخصات این سه گوشی و تغییرات ایجاد شده نسبت به نسل قبلی داشته باشیم.

گلکسی S24 اولترا؛ غول کره‌ای‌ها از راه رسید!

گلکسی S24 اولترا بهترین نسخه از بین سه گوشی جدید است و گران‌ترین قیمت را هم دارد. این محصول با بهبودهای خوبی روانه بازار شده و در ادامه قصد داریم به بخش‌های مختلف به صورت مجزا بپردازیم.

طراحی و کیفیت ساخت؛ به آیفون دنیای اندروید سلام کنید!

اپل و سامسونگ دو رقیب بسیار بزرگ هستند و هر سال در زمینه گوشی‌های پرچمدار تلاش می‌کنند تا عملکردی بهتر را ارائه کنند. هم سامسونگ و هم اپل طی چند سال اخیر برخی از ایده‌ها را از رقیب کپی کرده‌اند و این گفته الزاما به معنای بد ارزیابی نمی‌شود. گاهی شرکت‌های بزرگ مجبور می‌شوند برای عقب نماندن از رقیب ویژگی‌های مشابهی را به کار بگیرد.

 

این توضیحات را از این جهت گفتیم که گلکسی S24 اولترا از فریم تیتانیومی استفاده می‌کند، آن هم حدود 4 ماه پس از آن‌که شرکت اپل گوشی‌های ایفون 15 پرو و ایفون 15 پرو مکس را با فریم تیتانیومی روانه بازار کرده است. این تغییر باعث شده تا کهکشانی جدید سامسونگ بسیار باکیفیت‌تر باشد و حس مرغوبیت بالاتری را به کاربر انتقال دهد.

این گوشی 1 گرم سبک‌تر از قبل شده و 0.3 میلی‌متر ضخامت کمتری دارد. همچنین 1.1 میلی‌متر نیز طول گوشی کمتر شده که در نتیجه کاهش حاشیه‌های نمایشگر حاصل شده است. برای محافظت از نمایشگر این کهکشانی Gorilla Glass Armor به کار گرفته شده که نسبت به قبل 4 برابر مقاومت بالاتری دارد و تا 75 درصد نیز نور کمتری را منعکس می‌کند.

تغییرات به فریم کناری محدود نمی‌شود و گلکسی S24 اولترا از هر زمان دیگری تخت‌تر شده است، از قاب پشتی گرفته تا فریم کناری و حتی قاب جلویی. بله! درست خواندید، برای اولین بار طی سال‌های اخیر شرکت سامسونگ نمایشگر انحنادار را کنار گذاشته و به سراغ طراحی تخت رفته است.

درست است که چیدمان دوربین‌های ایفون 15 پرو مکس با گلکسی S24 اولترا تفاوت دارد ولی فریم تیتانیومی و البته طراحی تخت این گوشی باعث می‌شود تا بتوانیم پرچمدار جدید سامسونگ را ایفون جدید اندروید معرفی کنیم.

صفحه نمایش؛ تکرار فرمولی موفق!

به‌نظر شما می‌توان فرمول کامل را کامل‌تر کرد؟ این گفته را از این جهت می‌گوییم که نمایشگر S23 اولترا یکی از بهترین نسخه‌های موجود در جهان بود و بهبود دادن چنین پنل خیره کننده‌ای کمی دشوار است. با وجود این موضوع سامسونگ نمایشگر گلکسی S24 اولترا را از نظر میزان روشنایی و البته سرعت پاسخ‌گویی بهبود بخشیده است.

پرچمدار جدید کره‌ای‌ها همچنان پنلی 6.8 اینچی از نوع Dynamic LTPO AMOLED با رزولوشن QHD+ دارد. این نمایشگر دقیقا مانند قبل از نرخ نوسازی 120 هرتزی و البته HDR10+ پشتیبانی می‌کند تا مشخصات دقیقا شبیه به S23 اولترا باشد. از نظر سرعت پاسخ‌گویی نمایشگر شاهد بهبود 12 درصدی هستیم و این یعنی غول جدید سامسونگ به لمس سریع‌تر از قبل پاسخ‌ می‌دهد که این موضوع برای گیمرها محسوس‌تر خواهد بود.

صفحه نمایش گلکسی S24 اولترا طبق ادعای سامسونگ می‌تواند 1750 نیت روشنایی در حالت حداکثری و 2600 نیت روشنایی در حالت HDR تولید کند که این اعداد نسبت به 1200 و 1750 نیت قبلی حدود 45 الی 48 درصد بیشتر هستند. این بهبود باعث می‌شود تا محتوای موجود در پنل S24 اولترا در روشن‌ترین شرایط محیطی نیز به‌طور کامل قابل مشاهده باشد.

نرم افزار؛ ربودن گوی سبقت از اپل!

شرکت اپل همواره به داشتن پشتیبانی طولانی مدت شناخته می‌شود و ایفون‌های خود را 5 سال یا حتی بیشتر پشتیبانی می‌کند. سامسونگ با معرفی گلکسی S24 اولترا پا را از این هم فراتر گذاشته و این کهکشانی قرار است تا 7 سال آپدیت دریافت کند. بله! درست خواندید، آپدیت نرم افزاری 7 ساله، آن هم برای برندی که تا چند سال قبلی پشتیبانی نرم افزاری خوبی نداشت.

گلکسی S24 Ultra با رابط کاربری One UI 6 بر پایه اندروید 14 راهی بازار شده و حس و حالی مشابهی با گوشی‌های سامسونگ موجود در بازار دارد. البته که اضافه شدن هوش مصنوعی به این پرچمدار سبب شده تا ویژگی‌هایی مثل ترجمه آنلاین مکالمه‌ها و ادیت فیلم و عکس در اختیار قرار بگیرد.

بهبودهای نرم افزاری حاصل شده و همکاری بسیار نزدیک سامسونگ با شرکت گوگل باعث شده تا گلکسی s24 اولترا و دیگر اعضای این خانواده از نظر نرم افزاری یک سر و گردن از دیگر گوشی‌های اندرویدی بالاتر قرار بگیرند و مهم‌تر این که زنگ خطر را برای اپل به صدا دربیاورند. باید اعتراف کنیم که قابلیت‌های نرم افزاری S24 اولترا بسیار بیشتر از ایفون 15 پرو مکس است و از این نظر نماینده اپل خیلی حرفی برای گفتن ندارد.

سخت افزار؛ سیاست جنجالی سامسونگ!

گلکسی S24 اولترا سامسونگ فرزند محبوب کره‌ای‌ها به حساب می‌آید و به همین جهت هم سامسونگ سیاست‌ متفاوتی را نسبت به S24 و S24 پلاس برای این کهکشانی در پیش گرفته است. غول کره‌ای‌ها به تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز شده و به نسبت S23 اولترا تا 20 درصد از نظر پردازنده مرکزی و تا 30 درصد از نظر پردازنده گرافیکی بهتر عمل می‌کند، به‌علاوه که 20 درصد هم انرژی کمتری مصرف می‌شود. پردازنده عصبی این گوشی یا همان NPU پرچمدار جدید نیز تا 41 درصد بهتر عمل می‌کند.

اسنپدراگون 8 نسل 3 دارای 8 هسته پردازنده مرکزی با چیدمان 1 هسته Cortex-X4 با فرکانس 3.3 گیگاهرتز، 5 هسته Cortex-A720 با فرکانس 3.2 گیگاهرتز و 2 هسته Cortex-A520 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 750 است. این گوشی در هر سه نسخه دارای 12 گیگابایت رم است و شما حافظه داخلی را نیز می‌توانید از بین 256، 512 و 1 ترابایت انتخاب کنید.

سامسونگ ادعا کرده که سیستم خنک کننده این پرچمدار تا 90 درصد نسبت به قبل بزرگ‌تر شده و این باعث می‌شود تا گوشی حتی در پردازش‌های سنگین و طولانی نیز بتواند دمای معقولی را حفظ کند. هرچند که چنین ادعایی باید در عمل سنجیده شود و نمی‌توان صحت آن را در حال حاضر تایید کرد.

حضور اسنپدراگون 8 نسل 3 در گلکسی S24 اولترا باعث می‌شود تا این مدل قوی‌ترین گوشی اندرویدی جهان و رقیب مستقیم ایفون 15 پرو مکس از نظر قدرت سخت افزاری به حساب بیاید.

باتری

گلکسی S24 اولترا در زمینه باتری دقیقا راه نماینده قبلی را ادامه داده و ظرفیتی برابر با 5000 میلی آمپر ساعت دارد و شارژ سریع 45 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. این که در عمل شارژدهی چگونه خواهد بود باید در بررسی‌های تخصصی مشخص شود ولی به دلیل بهینه‌تر بودن تراشه جدید و رابط کاربری سامسونگ، احتمالا شارژدهی یکسان یا بهتری را نسبت به نسل قبلی شاهد خواهیم بود.

دوربین؛ زوم کمتر، جزئیات بیشتر!

دوربین اصلی گلکسی S24 اولترا از نظر مشخصات دقیقا مانند قبل است و شاهد سنسوری 200 مگاپیکسلی هستیم. دوربین فوق عریض نیز همچنان 12 مگاپیکسلی است و دوربین تله فوتو با سنسوری 10 مگاپیکسلی می‌تواند زوم اپتیکال 3 برابری را در دسترس قرار دهد. هر سه این دوربین‌ها به لطف هوش مصنوعی این پرچمدار عملکرد بهتری خواهند داشت.

دوربین چهارم که پریسکوپ تله فوتو قرار دارد تغییراتی اساسی نسبت به قبل داشته و سنسور آن از 10 مگاپیکسل به 50 مگاپیکسل تغییر کرده است. از سوی دیگر زوم اپتیکال 10 برابری این دوربین به 5 برابر تقلیل یافته که این موضوع به‌نوعی پسرفت به حساب می‌آيد. البته که همچنان زوم 100 برابری در دسترس قرار دارد و می‌توانید به این حجم از زوم دسترسی داشته باشید.

سامسونگ ادعا کرده که دوربین پریسکوپ تله فوتو این گوشی عکس‌های 10X بهتری نسبت به S23 اولترا به ثبت می‌رساند و این یعنی نباید نگران کیفیت تصاویر 100X باشیم.

قیمت

قیمت گلکسی اس ۲۴ اولترا در نسخه پایه‌ای برابر با 1299 دلار است. گلکسی S24 پلاس 999 دلار قیمت دارد و برای خرید گلکسی S24 باید 799 دلار هزینه پرداخت کنید.

گلکسی S24 پلاس

گلکسی S24 پلاس عضو میانی این خانواده به حساب می‌آید که امسال فاصله خود را با نسخه اولترا کمتر کرده و با S24 فاصله گرفته است. این کهکشانی از نظر ظاهری تا حد زیادی شبیه به S23 پلاس است با این تفاوت که فریم کناری به حالت تخت درآمده و حس و حال بهتری را به کاربر انتقال می‌دهد.

در S24 پلاس خبری از فریم تیتانیومی نیست و این ویژگی در انحصار نسخه اولترا قرار دارد. البته بد نیست اشاره کنیم که طبق ادعای کره‌ای‌ها، آلومینیوم کناری S24 پلاس نسبت به نسل قبلی مقاوم‌تر شده و در برابر خط و خش و ضربه بهتر دوام می‌آورد.

این کهکشانی در زمینه نمایشگر تغییرات بسیار زیادی داشته و حالا با گلکسی اس 24 اولترا برابری می‌کند. اندازه پنل S24 پلاس از 6.6 اینچ نسل قبلی به 6.7 اینچ رسیده و رزولوشن FHD+ نیز به QHD+ تغییر کرده است. این یعنی پرچمدار جدید هم بزرگ‌تر از قبل شده و هم وضوح بالاتری دارد. جالب است بدانید که این 0.1 اینچ اندازه بزرگ‌تر به لطف کاهش حاشیه‌های کناری به دست آمده است و S24 پلاس حاشیه‌های بسیار کمی دارد.

صفحه نمایش S24 پلاس هم از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کنند و مانند نسخه اولترا روشنایی حداکثری 1750 نیتی و 2600 نیتی در حالت HDR دارد. تغییرات به‌وجود آمده در بخش نمایشگر باعث می‌شود تا گلکسی اس ۲۴ پلاس یک سر و گردن از نسل قبلی بهتر باشد.

کره‌ای‌ها در بخش سخت افزاری این گوشی را در دو نسخه اسنپدراگون 8 نسل 3 و اگزینوس 2400 روانه بازار کرده‌اند که متاسفانه نسخه بازار ایران اگزینوس 2400 است. دلیل استفاده از واژه متاسفانه این است که اگزینوس 2400 هم از نظر توان و هم بهینه‌ بودن ضعیف‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 3 عمل می‌کند و حتی پردازش تصویر ضعیف‌تری هم دارد.

وضعیت دوربین‌های این عضو میانی خانواده S24 دقیقا مانند قبل است و دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتو با سنسورهای 50، 12 و 10 مگاپیکسلی را شاهد هستیم. این دوربین‌ها به احتمال قوی به کمک هوش مصنوعی می‌توانند تصاویر بهتری به ثبت برسانند.

گلکسی S23 پلاس یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی داشت و حالا نسل جدید باتری 4900 میلی آمپر ساعتی دارد تا مدت زمان بیشتری دوام بیاورد. البته که شاید اگزینوس 2400 نتواند به خوبی تراشه کوالکام عمل کند و بهینگی لازم را نداشته باشد.

گلکسی S24

گلکسی S24 نسخه پایه‌ای این خانواده است و کمترین قیمت را نیز دارد. این کهکشانی از نظر ظاهری دقیقا مانند نسخه پلاس است با این تفاوت که ابعاد کوچک‌تری دارد و از نظر ارگونومی یکی از خوش دست‌ترین گوشی‌های اندرویدی به حساب می‌آيد.

نمایشگر گلکسی اس ۲۴ اندازه 6.2 اینچی دارد و در مقایسه با نسل قبلی 0.1 اینچ بزرگ‌تر شده است. این پنل هنوز رزولوشن FHD+ دارد و اگر وضوح بالاتری می‌خواهید باید به سراغ نسخه پلاس یا اولترا بروید. این صفحه نمایش از نظر مشخصات دقیقا مانند S23 است ولی با این تفاوت که از نظر روشنایی وضعیتی مشابه با برادران بزرگ‌تر خود دارد و می‌تواند به اعداد 1750 و 2600 دست پیدا کند. البته فناوری پنل LTOP شده که می‌تواند در کاهش مصرف باتری تاثیر زیادی داشته باشد.

در بخش سخت افزار شرایط دقیقا مانند S24 پلاس است و شما نسخه اگزینوس 2400 را در ایران دریافت خواهید کرد. بخش دوربین نیز مانند نسخه پرو است و هیچ تفاوتی دیده نمی‌شود. این کهکشانی یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی دارد که در مقایسه با قبل 100 میلی آمپر بیشتر شده است.

 

ویدیوی لو رفته از S24 اولترا

آپدیت ۲۵ دی ماه

ویدیوی لو رفته از گوشی S24 اولترا نشان می‌دهد که این گوشی از صفحه نمایش مسطح استفاده می‌کند که حاشیه‌های بسیار باریکی دارد.

آپدیت طولانی مدت برای سری S24

آپدیت ۲۵ دی ماه

شایعات می‌گویند که سامسونگ می‌خواهد تا هفت سال برای سری S24 آپدیت نرم‌افزاری منتشر کند.

S24 کی‌ میاد؟

آپدیت ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲

سامسونگ رسما اعلام کرد مراسم Unpacked  در تاریخ ۱۷ ژانویه یا ۲۷ دی ماه برگزار می‌شود. حتی مشخص شده که این مراسم در کشور آمریکا خواهد بود. براساس اطلاعات جدید این مراسم در سن خوزه، کالیفرنیا برگزار می‌شود.

شایعات می‌گویند که پیش فروش سری S24 سامسونگ هم بین ۲۶ تا ۳۰ ژانویه ( ۶ بهمن تا ۱۰ بهمن) خواهد بود.

لبه بالا و لبه پایین گوشی S24 سامسونگ

در واقع به نظر می‌رسد که پرچمداران سری S24 سامسونگ نه‌تنها قاب پشتی کاملا تختی دارند، بلکه از فریم کناری تخت هم استفاده می‌کنند، اتفاقی که در ایفون‌های سری 12 و مدل‌های بعدی شاهد آن بودیم و حتی شیائومی نیز در سری 14 از پرچمداران خود به سراغ همین زبان طراحی رفته است.

رنگ بندی‌ها و ظرفیت رم و حافظه داخلی سری S24

در حالی که چیزی به معرفی رسمی گوشی‌های سری S24 باقی نمانده، امروز اطلاعات جدیدی درباره رنگ بندی و حافظه داخلی این گوشی‌ها منتشر شده است.

این اطلاعات می‌گویند که سری S24 در رنگ‌های مشکی، خاکستری و بنقش و زرد راهی بازار می‌شوند. همچنین مشخص شده که S24 در مدل پایه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار می‌شود. این گوشی مدلی با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هم خواهد داشت. خبری از مدلی با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت نیست.

گوشی S24 پلاس هم در مدل پایه با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار می‌شود. گوشی S24 Ultra مدلی با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت. این مدل با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱ ترابایت حافظه داخلی هم راهی بازار می‌شود.

طرح نهایی S24 را حتما ببینید

آپدیت ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲

امروز تصاویری از مدل نهایی سری S24 منتشر شد. تصاویری که با جزییات بالا شکل و شمایل این گوشی‌ها را به خوبی نشان می‌دهند. در ادامه می‌توانید این تصاویر را مشاهده کنید:

عکس S24

عکس S24 پلاس

عکس S24 Ultra

قیمت S24 اولترا

آپدیت ۲۸ آذر ماه

گزارش‌های جدید می‌گویند که قیمت گوشی‌ S24 اولترا و سایر مدل‌های خانواده S24 در مقایسه با S23 تغییر نمی‌کنند. در واقع سری S24 با افزایش قیمت مواجه نمی‌شود.

انتظار می‌رود که قیمت S24 معمولی ۸۰۰ دلار باشد. قسمت S24 Plus هم ۱۰۰۰ دلار خواهد بود و گوشی S24 Ultra هم با قیمت ۱۲۰۰ دلار راهی بازار می شود.

S24 از ارتباط ماهواره‌ای برخوردار است

آپدیت ۲۷ آذر ماه

تصاویر فاش شده از رابط کاربری گوشی‌های S24 نشان می‌دهند که این سری از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کنند. این ارتباط ماهواره‌ای شامل ارتباط پیام کوتاه در مواقع خاص می‌شود. این ویژگی روی آیفون و گوشی‌های هواوی هم وجود داشت.

 

روشنایی نمایشگر S24 اولترا

آپدیت ۲۳ آذر ماه

از آنجایی که به تاریخ معرفی گوشی‌های سری S24 نزدیک می‌شویم اطلاعات کامل‌تری از این محصولات به بیرون درز می‌کند. طبق منابع معتبر گلکسی S24 اولترا دارای حداکثر روشنایی 2600 نیتی خواهد بود که از 2000 نیت ایفون 15 پرو مکس و 2400 نیت پیکسل 8 پرو بیشتر است. البته که حداکثر روشنایی نمایشگر را نمی‌توان به این شیوه با هم مقایسه کرد و باید دید در عمل این گوشی چه عملکردی از خود نشان می‌دهد.

روشنایی نمایشگر S24 اولترا

گلکسی S23 اولترا یک گوشی موفق است که فروش خوبی را هم تجربه کرد و سازنده کره‌ای تمام تلاش خود را خواهد کرد تا نسل جدیدتر این پرچمدار حتی کامل‌تر از قبل شود و بتواند به خوبی با رقبایی چون پیکسل 8 پرو و ایفون 15 پرو مکس به رقابت بپردازد.

زوم ۱۰ برابر و زوم ۵ برابر در گلکسی S24 اولترا

آپدیت ۲۲ آذر ماه

گزارش‌های جدید می‌گویند که زوم ۱۰ برابر همچنان در گلکسی S24 اولترا هم وجود دارد. به نظر می‌رسد که S24 اولترا از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی برای عکاسی اولتراواید و یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی برای زوم ۵ برابر و ۱۰ برابر دارد.

میزان رم S24، S24 Plus و S24 Ultra

آپدیت ۲۰ آذر ماه

به نظر می‌رسد که سامسونگ رم S24 را افزایش می‌دهد. گزارش‌های جدید می‌گویند که سامسونگ رم گوشی‌های سری S24 را افزایش داده است. در حالی که S23 و S23 Plus در مدل‌هایی با ۸ گیگابایت رم راهی بازار شدند و S23 Ultra با ۸ و ۱۲ گیگابایت رم راهی بازار شد، سری S24 همگی مدلی با ۸ و ۱۲ گیگابایت رم خواهند داشت.

اطلاعات جدید از قلم S24 Ultra

آپدیت ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۲

قلم S24 Ultra توانسته تایدییه‌های لازم از سازمان FCC آمریکا را دریافت کند. S Pen یا قلم گوشی S24 اولترا سامسونگ با شماره مدل EJ-PS928 شناخته می‌شود. قلم S24 Ultra شبیه به قلم S23 Ultra ساخته شده و دکمه‌هایی روی لبه سمت چپ آن قرار گرفته است. همچنین در انتهای آن هم یک دکمه کلیکی در نظر گرفته شده است.

قلم S24 Ultra با فرکانس ۲۴۰۲ تا ۲۴۸۰ مگاهرتز کار می‌کند. همچنین مشخص شده که این قلم از فعالیت‌های مختلفی مانند نوشتن، تشخیص دادن، ژست‌های حرکتی روی هوا و کنترل از راه دور پشتیبانی می‌کند.

قلم جدیدی که سامسونگ برای اس ۲۴ اولترا در نظر گرفته ۱۰۴٫۶۴ میلی‌متر طول دارد و وزن و ضد آب بودن آن هنوز مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید:

گوشی A55 سامسونگ؛ درخشان‌ترین میان‌رده سامسونگ

عکس واقعی S24 اولترا سامسونگ

امروز تصاویری منتشر شده که به مدل واقعی S24 اولترا اشاره می‌کنند. تصاویر منتشر شده S24 اولترا را در رنگ نقره‌ای نشان می‌دهد. همچنین این تصاویر نشان می‌دهند که پرچم‌دار جدید سامسونگ از نظر ظاهری به S23 اولترا بسیار شبیه است.

S24 Ultra سامسونگ

 

تراشه S24 چیست؟

آپدیت ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲

سامسونگ در سری S23 برای اولین بار داستان دو نسخه‌ای بودن پرچمداران خود را کنار گذاشت و این محصولات را تنها با یک تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 روانه بازار کرد. این تصمیم مورد توجه کاربران قرار گرفت و سری S23 توانست موفقیت خوبی را به دست بیاورد و جزو بی‌نقص‌ترین سری‌های سامسونگ شود. امسال اما ظاهرا سامسونگ مجدد قصد دارد به سایت قبلی خود برگردد، البته با یک تغییر.

تراشه S24 چیست؟

 

به طور کلی هنوز هیچ چیز به صورت قطعی و حتمی مشخص نیست ولی محتمل‌ترین گزینه این است که گلکسی S24 اولترا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 در تمامی بازارها به فروش می‌رسد ولی دو نسخه S24 پلاس و S24 دارای دو نسخه اگزینوس 2400 و اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهند بود و بسته به بازار هدف در جهان تقسیم می‌شوند.

اگر این شایعات صحیح باشد یعنی شما در بازار ایران گلکسی S24 اولترا را می‌توانید با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 خریداری کنید ولی برای خرید S24 و S24 پلاس مجبور هستید نسخه اگزینوس 2400 را انتخاب کنید. باید دید در نهایت کره‌ای چه تصمیمی می‌گیرند و کهکشانی‌های جدید با چه نسخه‌هایی روانه بازار می‌شوند.

دوربین S24 بهبود خواهد یافت؟

آپدیت ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲

طبق اطلاعاتی که تا امروز داریم گلکسی S24 و S24 پلاس دوربین‌های یکسان در مقایسه با نسل قبلی خواهند داشت. این گفته در مورد نسخه اولترا صدق نمی‌کند و ظاهرا قرار است دوربین پریسکوپ تله فوتو 10 مگاپیکسلی S23 اولترا که زوم 10 برابری هم دارد جای خود به دوربین پریسکوپ تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری بدهد.

دوربین S24 بهبود خواهد یافت؟

این یعنی S24 اولترا یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری و یک دوربین پریسکوپ تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری خواهد داشت و طبیعتا دیگر خبری از زوم 100 برابری نخواهد بود. در عوض شما امکان خواهید داشت تا تصاویر جذاب‌تر و باکیفیت‌تری با دوربین جدید به ثبت برسانید. در کنار بحث دوربین و لنز و سنسور باید اشاره کنیم که هوش مصنوعی نیز نقش کلیدی در پرچمداران این شرکت ایفا خواهد کرد و باعث می‌شود خروجی بهبود پیدا کند.

نمایشگر سری S24 بهتر می‌شود؟

طبق شایعات به صورت مختصر هم بله و هم خیر! گلکسی S24 و S24 پلاس همچنان روزلوشن FHD+ خواهند داشت ولی خوشبختانه پنل قرار است از نوع LTPO باشد و نرخ نوسازی تا 1 هرتز پایین بیاید تا مصرف باتری بهتر شود. در سری S23 تنها نسخه اولترا پنلی LTPO داشت و ظاهرا در نسل بعدی تمامی اعضای این خانواده دارای این ویژگی خواهند بود.

نمایشگر سری S24 بهتر می‌شود؟

همچنین حداکثر روشنایی قرار است به 2500 نیت برسد و خوشبختانه این ویژگی محدود به نسخه اولترا نخواهد بود. سایر ویژگی‌ها مانند قبل خواهد بود و تنها قرار است S24 اولترا مانند دو برادر خود پنلی تخت داشته باشد و انحنای کناری از بین برود.

عکس سامسونگ s24

عکس سامسونگ s24 نشان می‌دهد که گوشی‌های S24 و گوشی سامسونگ s24 پلاس و سامسونگ s24 اولترا  از نظر ظاهری تفاوت زیادی با گوشی‌های سری S23 ندارند. تصویر سامسونگ S24 نشان می‌دهد که این گوشی‌ها دز قسمت ماژول دوربین همچنان شبیه به مدل‌های قبلی هستند. حتی به نظر می‌رسد که این گوشی‌های جدید سامسونگ از نظر ابعاد نیز هم اندازه خواهند بود.

 

بیشتر بخوانید:

همه اطلاعات جدید درباره آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو

 

قاب پشتی گوشی S24 و S24 پلاس

شایعات می‌گویند که S24 اولترا در ابعاد ۱۶۲٫۳ در ۷۹ در ۸٫۷ میلی‌متر ساخته شده است. گوشی S24+ هم در ابعاد ۱۵۸٫۵ در ۷۵٫۹ در ۷٫۷۵ میلی‌متر ساخته شده و ابعاد گوشی S24 هم به ۱۴۷ در ۷۰٫۵ در ۷٫۶ میلی‌متر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین دوربین از نظر dxomark

 

لبه سمت چپ و لبه سمت راست گوشی S24

بخشی دیگر از شایعات می‌گویند که سامسونگ از فریم تیتانیومی برای سری سامسونگ s24 استفاده می‌کند و احتمالا این گوشی‌ها در چهار رنگ راهی بازار می‌شوند. انتظار می‌رود که سامسونگ در کنار معرفی سری S24 از مچ‌بند ورزشی فیت ۳ هم رونمایی کند.

برای خرید عمده گوشی سامسونگ به کسری پارس مراجعه کنید.

  1. Hosein ebadati گفت:

    olltra s24 samsong
    Wery wery good.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =